para BLOGGERIANs

inilah AKU !!

My photo
Assalamualaikum w.b.t kepada semua AKU 'Bloggerians' dan juga kepada sesiapa yg 'melintas' di blog AKU. Keep it short: AKU minat ngan KOREA, Anime, makanan, tonton televisyen, warna UNGU, tido dalam kelas and AKU minat gak snap pix + edit tp bese2 jelah. SEKIAN~

Saturday, January 28, 2012

Lawak Pinjam.

        Apa habaq bloggerians suma? Harap2 hangpa suma sihat2 sejahtera na. Mai la rajin2 kan diri hangpa suma dok singgah pekena "karangan" AKU yang ada auta dan faktanya. 

*bajet cam orang penang utara ja. Cam bagus yg memang bagus~^^






        Kembali ke loghat asal AKU~


* * * * * * * * * * * * * * * * * * *


        Untuk dipendekkan cerita (*even AKU belum start cerita pape pon). Time AKU dok kejung berjam-jam ngadap lappy kesayangan merangkap intan payung, pengarang hati, buah hati, penawar dikala duka AKU nih, ada la 1 lawak nih yang secara uncoincidentally AKU terbaca kat laman utama muka buku atau dalam bahasa omputihnye "Home" kat Facebook lah. Takde lah  kahak bahak mana pon AKU gelak, tapi adalah jugak AKU gelak yang tak berapa nak bahak.


        Lawak nih dalam bentuk dialog antara si Suami Lurus dan si Isteri Sempoi. Jom layan~^^


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

        Sedang si Isteri Sempoi dok ngadap drama peberet Korea yang hangat ditayangkan di kaca-kaca televisyen sambil kunyah kopok Bika perasa ayam, si Suami Lurus datang mendekati dan duduk bersebelahan dengan si Isteri Sempoi. Maka bermula, conversation between both of them.

Suami Lurus       :  Honey, abang nak nikah lain boleh? 

Lalu, si Isteri Sempoi pun menjawab dengan chillax~

Isteri Sempoi   : Boleh sajalah tapi dengan syarat, bang. Abang kena belajar grammar   English dulu.

Suami Lurus         : Errrrrr... Aaaaa.. OK.


Isteri Sempoi        : Satu tuh "singular" dua atau lebih "plural" kan??


Suami lurus           : Betul, betul..


Isteri Sempoi        : Ok, one car is singular kan. Two cars pulak plural. Apa bezanya?


Suami Lurus         : Ohhhhhhh.. tambah "s" lah untuk plural tu kan.


Isteri Sempoi        : Betul tu. Sama jugak lah untuk abang.


Suami Lurus         : Macam mana lak boleh sama ngan abang nak nikah lain?

Isteri Sempoi        : Ok, abang try jawab soalan nih eh. Satu isteri abang MAMPU, bila 2 isteri dah jadi plural.


Dengan penuh semangat lagi gelojoh si Suami Lurus terus menjawab.


Suami Lurus         : Ok, ok. Abang kena tambah "s" kan jadi MAMPU+s= MAMPUS.Errrrkkk.....???!!




* * * * * * * * * * * * * * * * * * *


        Sekian sudah. Ketemu di next entry ya. Hehehe!! Assalamualaikum!!



p/s: PINJAM DIALOG DARI "ANAK-ANAK NEGERI SEMBILAN".


No comments:

Post a Comment