para BLOGGERIANs

inilah AKU !!

My photo
Assalamualaikum w.b.t kepada semua AKU 'Bloggerians' dan juga kepada sesiapa yg 'melintas' di blog AKU. Keep it short: AKU minat ngan KOREA, Anime, makanan, tonton televisyen, warna UNGU, tido dalam kelas and AKU minat gak snap pix + edit tp bese2 jelah. SEKIAN~

Thursday, January 6, 2011

BERKAWAN BIAR BERBILLION + LIST DRAMA KOREA

AKU layan cite2 Korea ni sejak aku skola rendah laie (darjah 6 rase nye).. First drama Korea yg AKU tgk Winter Sonata then banyak laie smpai skrg nih, umor pon da menginjak 20's da.. Dalam fmili AKU, kitorg anak branak pompuan jek layan Korea nih iaitu my Ibu, my Adik2 pmpuan.. My Abah agak x bape nak gemar sangat ngan minat kitorg ni, hehehe..!!~

Kenang balik mase AKU skola menengah dlu, AKU sggop ikat perot tok save kan wang saku yg my Ibu bagi untuk memanfaatkan penggunaan nye ke arah yg ber'pekdah'..ngeeeee..!!!~ Duit poket yg AKU kumpul tuh AKU buat beli GEMPAK, STARZ (skrg dah x de),CD Korea, CD OST, poster artis Korea. Senang cite, mmg sume nye berkaitan ngan Korea ! That's why, my Abah x b'kenan ngan cara AKU dulu.. x abes2 ngan Korea ! AKU kalo nak beli CD Korea, kne beli diam2..x ley kantoi ngan my Abah kalo x mmg ceramah 1 mggu secare FREE r AKU dpt.. So, AKU pon b'sengkokol lah ngan my Ibu bab2 beli CD nih. hahahaha..~

Along the time, AKU layan cite2 Korea nih sume AKU blaja ckit2 gak bhase, culture, cr mkn, adat dorg.. Bsides, AKU layan gak cte2 n entertainmnt Jepun, Taiwanese sume.. AKU suke tok blaja foreign language, so dlm bab b'kawan AKU luaskan skop persahabatan AKU dgn mmbe2 yg bukan 1 agama,kaum ngan AKU. Mse skola rendah dlu, x ramai dak cine n india skola jnis kebgsaan so AKU xde r sgt dpt b'kwn ngan dorg. Bila msok alam skola mngah br AKU m'rmaikn laie kawan2 berlainan agama. AKU try cmmunicate ngan dorg by using their language stakat yg AKU mmpu n dorg agk surprise gak ble dgr AKU ckp their lang. AKU layan radio Cina such as 988 n Ai fm, laie dorg t'prnjat ble AKU layan radio tuh sume..hikhik !! Tu sume adalah step tok AKU blaja bhse dorg, AKU x mmpu nak afford tok klaz bhase so AKU amek alternatif laen.

Sekarang ni pon, AKU blaja gak ckit2 bhase Tamil dr mmbe2 india AKU. 'yeppadi irukke'? 'nan ahsatiya irukke' n mcm2 laie.. Pokok ea, AKU mmg rmai mmbe Cine n India. AKU t'haru ble dorg ckp kat AKU  : *"radziah, u seorang yg peramah n senang communicate ngan kaum lain. U x kekok tok rapat ngan kami, i suka kawan ngan u. U adalah kawan Melayu yg i respek coz u blaja bhase kitorg hnya m'lalui TV n radio shj..n byk bhase laen yg u try tok blaja".. lbey kurg cmni r ayt ea..Mse AKU dgr word nih, mmg TERHARU GILER ! trimas..~ xie xie..~ kamsahamnida..~ hon tou ni arigatou..~ nan dri..~ 

Ok, bawah ni adalah list2 drama Korea yg d best AKU tgk.. saje nak share kat laman sesawang Blogger nih, hikhik..kalo nak share cite2 yg AKU da tgk ada r dlm 30-40 drama, lom msok filem g.. ngeeee!!~





  1. Winter Sonata (faveret AKU)
  2. Memories Of Bali
  3. My Sassy Girl, Chun Hyang
  4. Princess Hours
  5. Full House
  6. Love Story In Harvard
  7. Stained Glass
  8. Boys Over Flower
  9. Smile Again
  10. Playful Kiss
  11. Personal Taste
  12. Couple or Trouble
  13. Spring Waltz
  14. My Name is Kim Sam Soon
  15. Lovers In Paris




1 comment:

  1. Salam,
    ade nak beli :-
    Korean Drama
    Korean Movie
    Japan Drama
    Chinese/ Taiwan Drama
    Japan Movie
    Korea Variety Show
    Korea Concerts/ Award~
    semua murah2.. Affordable and always available.
    For any INQUIRY for price etc or ORDER please DIRECTLY EMAIL ME AT geniuslowpro5@yahoo.com or just pm us^^
    tdapat dlm format DVD, VCD dan DATA
    http://www.facebook.com/?ref=tn_tnmn#!/pages/Twinkle-Trio-Shop/320463608032717

    ReplyDelete