para BLOGGERIANs

inilah AKU !!

My photo
Assalamualaikum w.b.t kepada semua AKU 'Bloggerians' dan juga kepada sesiapa yg 'melintas' di blog AKU. Keep it short: AKU minat ngan KOREA, Anime, makanan, tonton televisyen, warna UNGU, tido dalam kelas and AKU minat gak snap pix + edit tp bese2 jelah. SEKIAN~

Thursday, February 3, 2011

Bila AKU ade rase suka kat DIA. AKU..........???

Bila AKU suka kat sape2, AKU just akan suka diam-diam jek.. AKU malas nak kecoh2 dan bagi hint kat DIA.. that is much better untuk AKU lah.. dan if, DIA takde bg respon or tak try usha.. AKU TAK KESAH PON.. sebab AKU bukan jenis "perigi cari timba" yek even orang sekarang cakap xde hal lah kalo pompuan start dulu.. Plus, dorang ckp kalo kita x cepat alamat nye MELEPAS lah..huhu! bak lagu feymes tuh..
"jangan tunggu lama-lama, nanti lama-lama, dia di KEBAS orang."

Antara perkara-perkara yg AKU akan buat bile AKU suka kat DIA ialah :

  1. AKU relax.
  2. AKU acts as usual.
  3. AKU suka diam-diam.
  4. AKU share ngan my Ibu.
  5. AKU share ngan sesetengah my Member2.
  6. AKU try umpan respon DIA secretly.
  7. AKU nak tau minat DIA.
  8. AKU nak tau serba sdikit psal DIA.
  9. AKU nak jadi kawan DIA.
  10. AKU jadi stalker DIA yg BAIK.
Hahaha !! fkir dari sudut positif yer (+).. jgn nak negatif sangat..! AKU lebih senang amek tindakan cmtu coz xde lah obvious sangat AKU suka kat DIA sama ada depan mate DIA or orang lain. Malu AKU kalo kantoi..!!! SELISIH !!

Dulu, time AKU skola rendah AKU pernah sangkut ngan sorang mamat nih.. Dia dok dekat je ngan umah AKU..sgt2 dekat.. Awal2 kitorang kenal, AKU pggil dia "Monyet" sbb mamat ni mmbe kpd mmbe AKU.. and mmbe AKU tu yg pggil mamat ni "Monyet", so AKU follow je lah.. ntah mcm mane dan sejak bile, AKU n mamat nih da rapat..agak gedik2 gak lah AKU time tuh.. Mklum lah, Cinta Monyet Pertama..~

mse AKU rapat ngan mamat nih, time tuh sukan Komanwel tgh berlangsung.. yg maskot ea, Monyet and lagu tema Standing In The Eyes tuh.. Kebetolan  my Abah ada belikan maskot "Monyet" tu, so alang2 da ade AKU pon pggil maskot tu "Monyet".. tiap2 malam b4 tido, AKU poluk2 la patung tuh..ngeeee..!! Budak-budak lah kate kn.. x ckup ngan tuh, time petang2 kalo free.. AKU naik beskal, sj jek AKU m'godik lalu kek dopan umah dio..cover cun lah bagai, hehe!! Then, die pon follow lah dari belakang.. mmg kenangan lah !!


MASKOT KOMANWEL !


haa... ni lah maskot nyer.. hikhik!!


AKU and mamat tuh x maintain lama pon.. kunun ea, AKU nak UPSR so x bley la nak cintan cintun laie..mamat tuh pon redha je lah..bile da 'putus, die msok MTD.. sejak tuh, AKU dan mamat ni mmg lost contact betol.. tah dapat d kesan lgsg, AKU pon da x fkir psl dia laie..wpun umah kitorg dekat, AKU x penah tau psl die..dan x penah nmpk die da..stlah sekian lme, mse aku Form 4 kot..baru AKU nmpak die..haha!!! Bayangkan bape lme x t'srmpak even umah dekat..??!! Ish... ish.. ish..

Sekarang mamat tuh blaja kat U tok ijazah dia, kalo x silap AKU..dia amek kos yg berkaitan ngan aeroplane, AKU x egt apo namo kos ea.. pernah gak die sggest AKU jadi pramugari so ley koje same2 nnt kato ea..MANE MAU AKU !!! bukan jiwa AKU kot.. best tu mmg best lah kn, merantau negara luar.. Tapi...~ huhu..

Conclusion nye, AKU mgkin takkan lpe kn kisah AKU yg ni even da lme berlalu.. coz ni adalah salah satu kenangan terindah yg penah jadi dlm idop AKU.. smpai sekarang kalo lalu dpan umah dia, msti AKU t'egt cte dolu2 tuh.. die pon mention bnde yg same.. kitorg gelak sme2 kalo t'egt psl kisah nih..haha!! betapa naif nye, zaman kecik2 dulu.. Tapi, it is really worth to have it..!! TERIMA KASIH, "MONYET"...~

No comments:

Post a Comment